Durtal 29 05 2012

29 mei 2012 - Durtal, Frankrijk

Vandaag dinsdag vroeg op pad het lijkt weer een warme dag te worden en met de vele Kilometers die. We willen afleggen moeten we er vroeg bij zijn.Nou daar gaan we weer,gisteren was.  Het een zwaren dag we fietsten door de prachtige natuur van Normandië maar dat gaat wel heuvel op en af er zitten pittige klimmen bij tot 400 meter hoog zwaar maar de afdalingen zijn prachtig,vandaag moeste er nog 40kilometer van dit traject  afgelegd worden voor het wat vlakker werd.We fietsen de Normandië  en Bretagne route en die gaat door de prachtige natuur van Frankrijk.Grote bossen,landerijen en regel,matig langs een rivier het is. Echt genieten,het koolzaad is uitgebloeid we zien het koren groeien en de weilanden staan vol met koeien,bruine,witte en zwartwitte en de meeste met jong.We zien regelmatig een hert staan,wildzwijn gezien regelmatig groen spechten het ,veld is nu geel van de boterbloemen.We fietsen door kleine dorpjes met oude huisjes maar veelal gekleurd met leuke bloemetjes,de fietsdagen worden langer omdat het zwaarder wordt,af en toe rusten regelmatig drinken,vandaag kwamen we om half 5 na 90km gefietst te hebben aan op een prachtige camping in Durtal aan de rivier de Loire ,we hebben ons getrakteerd op een fles wijn want we hebben er al 1000,00kl opzitten we zitten op schema en houden morgen een rustdag.

bedankt voor jullie leuke reactie en de groetjes van ons.

1. Esmeralda:
    30 mei 2012
    wat geweldig! zo knap van jullie!
    es
  2. Cobie:
    30 mei 2012
    Hallo Rob en Hans,we volgen al even jullie logger,we zijn zelf 14 dagen onder weg en zitten in Durtal en moeten nog even,als ik jullie verhaal lees is het erg zwaar ,maar we hopen het ook te halen,
    GEB is 65 en ik ben 63 we zijn met pensioen en alle tijd,maar het gaat natuurlijk steeds warmer worden.
    Heel veel succes verder nog even en jullie zijn er.
    Groetjes GEB en cobie
  3. Gideon:
    Hiep hiep 1000 km wou zeg en dat al zo snel de vaart zit er goed in
    Wel geniete hè want als ik dat allemaal lees is het een groot genietingen tocht door mooie natuur en cultuur
    Nou geniet van de wijn hebben jullie verdiend ik zie jullie snel xxx g heb er zin in om te gaan
  4. Anna en jos:
    30 mei 2012
    Ha Geb en Cobie, wat leuk om jullie reis te kunnen volgen. Wij zijn net terug uit oost-europa, veel prachtige steden gezien en de puzsta in Hongarije bezocht, maar dat alles niet op de fiets. Ik ben wel een beetje jaloers op zo'n conditie van jullie beiden!
    Geniet ervan en we volgen graag!
    Goede reis!!! xx jos en Anna