St.jeun.pied.de.port

10 juni 2012

Oke,lekker vroeg op pad het is zondag dus meestal rustig op de weg,het gaat dan ook goed de eerst 25km.drinken koffie mat gebak bellen Gideon die is jarig en verteld dat het in Nederland goed weer is ,verder het gaat vandaag erg op en neer,maar dat wisten we,dan regen harde wind maakt het er allemaal niet makkelijk  op.voor het afdalen goed het stuur vasthouden heb weinig tijd om van de omgeving te genieten het is erg inspannend mist en soms komt het met bakken uit de lucht doorgaan maar er is geen andere optie we stoppen steeds vaker het laatste stuk is langs de weg,30 km,daarom op zondag dan zijn er geen vrachtwagens,het wordt steeds zwaarder als slakken langs de weg kruipen we omhoog,zien wel een hele grote roofvogel donker en lichtbruin en een zwaluwstaart misschien iets voor onze vogel liefhebster om te kijken voor ons wat het is geweest.En dan eindelijk in St.jeun de port op een camping municipal,het is even droog dus gauw de tent op zetten we gaan eten in het stadje en als we om half 10 naar bed gaan begint het weer te regenen,ach we weten zo langzamer hand niet beter snachts regen,we slapen als rozen.

Lieve groetjes GEB en Cobie

1. Simone rovers:
    hallo coby en geb.
    Jemig bergie op bergie af is echt niets voor mij.
    Petje af dus maar.
    En wel genieten he ondanks de regen.
    Groeten Simone xxxxxxxx
  2. Geert:
    11 juni 2012
    Ik kan me voorstellen dat jullie na deze tocht,weer of geen weer hebben geslapen als rozen!
    De vogel met de zwaluwstaart moet een wouw zijn geweest.
    God en dan moeten jullie nu die Pyrenenen nog over!Je kunt altijd nog besluiten om volgend jaar verder te gaan!De rest van de tijd een zonnig plekje op zoeken en nog een beetje genieten,alhoewel,waarom zou afzien geen genieten zijn!
    Dag Bikkels,
    fiets lekker verder!
    Lieve groet,
    Geert
  3. Richard:
    Hoi Geb en Cobie,

Respect hoor, dat jullie al zo ver gekomen zijn!

Veel pelgrims die te voet gaan starten in Saint Jean Pied de Port en vertellen dit trots als hen gevraagd wordt waar ze gestart zijn, heb ik gelezen!
    Maar jullie hebben al zoveel fiets kilometers achter de rug en gaan nu ook nog een zware tocht door de Pyreneeën tegemoet.
    Wij wensen jullie veel doorzettingsvermogen toe en dat jullie ook mogen genieten van de natuur in de bergen.

Wees voorzichtig met de afdalingen en geluk met het op tijd vinden van goede campings...

Groeten en xxx,

Es, Rich, Tijs, Felice en Esmée
  4. Truus:
    12 juni 2012
    Erg leuk om de reisverslagen te lezen.Het zal best zwaar zijn af en toe,vooral bergie op en af.Wat zijn jullie al een eind opgeschoten,de pyreneeen zijn het zwaarste stuk.
    Groot respect voor jullie,ik zou het jullie niet na doen.
    Doe voorzichtig en geniet van de natuur
    Groetjes en veel liefs
    Truus